Szczegóły dokumentu
Powrót do listy dokumentówKontakt:
Starostwo Powiatowe w Lublinie
ul. Spokojna 9, 20-074 Lublin
tel. 81 528-66-19
e-mail: rzecznik@powiat.lublin.pl
Powiatowy Rzecznik Konusmentów przyjmuje osobiście w poniedziałki w godz. od 8.00 do 10.30 w pokoju 101 (I piętro).
Pisemne wnioski/podania kierowane do Powiatowego Rzecznika Konsumentów można składać codziennie w Punkcie Obsługi Klienta w godzinach pracy Starostwa tj. poniedziałek, środa, czwartek, piątek 7.30 - 15.30; wtorek 7.00 - 17.00
Zadania rzecznika:
- zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
- współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
- wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych.
Forma załatwienia sprawy:
Pomoc prawna z zakresu prawa konsumenckiego udzielana jest w formie ustnej lub pisemnej:
- pomoc udzielana ustnie przebiega w formie rozmowy Rzecznika z konsumentem. Jeśli, Rzecznik uzna, że sprawa jest na tyle poważna, że nie da się jej rozwiązać od razu, wówczas spisywany jest formularz konsumencki i konsument składa wszelkie, istotne dla sprawy dokumenty.
- pomoc udzielana w formie pisemnej następuje wówczas, gdy do Rzecznika skierowane jest pismo z prośbą o pomoc od konsumenta lub też gdy został spisany formularz konsumencki. Pomoc taka, w razie możliwości, udzielana jest bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu jednego miesiąca.
Przypominamy, że rzecznicy przypisani są wg właściwości miejscowej zamieszkania konsumenta.
Dodano do BIP dnia: 2013-09-09 11:40:41