Kierownik Biura ds. Informatyki i Informatyzacji
wykształcenie wyższe techniczne: specjalność informatyka
Niezbędne wymagania od kandydatów:
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
- wykształcenie wyższe techniczne: specjalność informatyka,
- staż pracy min. 4 lata,
- doświadczenie w pracy w charakterze informatyka,
- znajomość języka angielskiego umożliwiająca w szczególności czytanie ze zrozumieniem dokumentacji technicznych,
- znajomość technologii sieciowych i internetowych, systemów operacyjnych desktopowych
i serwerowych, zagadnień związanych z bazami danymi i wirtualizacją, języka HTML, PHP, - praktyczna wiedza z zakresu administrowania sieciami komputerowymi, wykonywania backup’u,
- znajomość obowiązujących przepisów z zakresu: ustawy o finansach publicznych; ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych; podstaw kodeksu postępowania administracyjnego; ustawy o samorządzie powiatowym; ustawy o pracownikach samorządowych; ustawy o ochronie danych osobowych oraz RODO; ustawy o dostępie do informacji publicznej; rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych; ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne; rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych; rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie niezbędnych elementów struktury dokumentów elektronicznych; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o podpisie elektronicznym; rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów informacji teleinformatycznych; rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie zakresui warunków korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej; rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie szczegółowych warunków organizacyjnych i technicznych, które powinien spełniać system teleinformatyczny służący do identyfikacji użytkowników; rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z dokumentami elektronicznymi; rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych zawierających akty normatywne i inne akty prawne, dzienników urzędowych wydawanych w postaci elektronicznej oraz środków komunikacji elektronicznej i informatycznych nośników danych; rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie wymagań technicznych formatów zapisu i informatycznych nośników danych, na których utrwalono materiały archiwalne przekazywane do archiwów państwowych,
- znajomość podstawowych programów komputerowych.
Dodatkowe wymagania od kandydatów:
- ukończone studia podyplomowe kierunkowe o profilu informatycznym, zarządzania zasobami ludzkimi,
- ukończone szkolenia z zakresu administrowania serwerowymi systemami operacyjnymi (Windows Server, Active Directory, Linux), środowiskiem wirtualnym VMWare, UTM-ami, systemem do wykonywania kopii zapasowych Backup Exec,
- doświadczenie w administracji samorządowej,
- doświadczenie w kierowaniu zespołem,
- umiejętność planowania i organizacji pracy,
- myślenie strategiczne,
- odporność na stres i umiejętność pracy pod presją upływającego czasu,
- samodzielność przy wypełnianiu powierzonych zadań,
- odpowiedzialność i wysoki stopień zaangażowania w pracę,
- umiejętność pracy w zespole.
Zadania wykonywane na stanowisku:
- kierowanie podległym zespołem informatyków,
- planowanie, koordynowanie i nadzorowanie prac informatycznych i teleinformatycznych,
- koordynowanie działań z zakresu informatyzacji i cyberbezpieczeństwa,
- zabezpieczenie ciągłości funkcjonowania infrastruktury informatycznej i teleinformatycznej,
- administrowanie siecią komputerową, w tym serwerami sieciowymi,
- administrowanie systemami informatycznymi, teleinformatycznymi, usługami telekomunikacyjnymi,
- monitorowanie działania oraz wydajności systemów teleinformatycznych,
- zapewnienie bezpieczeństwa infrastruktury sieciowej, bezpieczeństwa danych, bezpieczeństwa stanowisk komputerowych,
- prowadzenie archiwizacji systemów, aplikacji i baz danych oraz odtwarzanie danych archiwalnych w sytuacjach awaryjnych,
- zapewnienie licencji oprogramowania, infrastruktury i innego sprzętu komputerowego, w tym nadzór nad prowadzeniem ich ewidencji,
- instalowanie sprzętu i oprogramowania oraz zapewnienie sprawnego ich działania,
- realizacja ustawowych obowiązków dot. obszaru IT nakładanych na Starostwo,
- współpraca z ABI w zakresie bezpieczeństwa danych osobowych w systemach informatycznych
- monitorowanie procesów wykonywania kopii zapasowych zasobów przechowywanych w systemach informatycznych,
- wspieranie użytkowników w posługiwaniu się systemami informatycznymi,
- przygotowywanie i opracowywanie, w obszarze prac powierzonych na stanowisku pracy, specyfikacji technicznych na potrzeby zamówień publicznych realizowanych w Starostwie Powiatowym w Lublinie,
- bieżące śledzenie rozwiązań w zakresie nowoczesnych rozwiązań informatycznych,
- współpraca z podmiotami zewnętrznymi w zakresie powierzonych prac prowadzonych przez Starostwo Powiatowe w Lublinie.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- oferta z wnioskiem o zatrudnienie;
- list motywacyjny;
- życiorys (CV) opatrzony numerem telefonu kontaktowego lub e-mail;
- kwestionariusz osobowy - według wzoru dostępnego na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Lublinie oraz w Wydziale Zarządzania Zasobami Ludzkimi pok. 209;
- podpisane oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- podpisane oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
- podpisane oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku objętym naborem;
- kopie dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy;
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, dodatkowe kwalifikacje
i doświadczenie zawodowe; - podpisane oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
- w przypadku przedstawienia przez kandydata dokumentów w języku obcym, należy dołączyć ich tłumaczenie na język polski dokonane bezpośrednio przez kandydata albo biuro tłumaczeń, albo tłumacza przysięgłego;
- podpisane oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb przeprowadzenia procesu rekrutacji w Starostwie Powiatowym w Lublinie zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. L 119 z 04.05.2016r.) , dalej zwanym RODO i ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz.1781) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 530)”.
Informacja o warunkach pracy:
- praca przy komputerze;
- praca w zespole;
- wymiar czasu pracy: 1 etat;
- miejsce pracy: Starostwo Powiatowe w Lublinie, ul. Spokojna 9;
- warunki wynagradzania- według obowiązującego regulaminu wynagradzania;
- istnieją bariery architektoniczne utrudniające dostępność do pomieszczeń biurowych (brak windy).
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Lublinie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był wyższy niż 6 %.
Ofertę i wszystkie wymagane dokumenty należy złożyć osobiście w Punkcie Obsługi Klienta lub przesłać na adres: Starostwo Powiatowe w Lublinie ul. Spokojna 9, 20-074 Lublin, w zamkniętej kopercie oznaczonej imieniem, nazwiskiem i adresem do korespondencji z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko Kierownika Biura ds. Informatyki i Informatyzacji - 1 etat Wk.2110.6.2023.MZ2” do dnia 28 marca 2023 r. do godz. 15.00. Obowiązuje termin potwierdzonego wpływu do siedziby Starostwa Powiatowego w Lublinie.
- oferty, które wpłyną do Starostwa po wyżej określonym terminie, jak również niespełniające wymogów formalnych nie będą rozpatrywane, a osoby, których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane;
- po upływie terminu do złożenia dokumentów kandydaci, którzy spełnili wymogi formalne, będą informowani o kolejnym etapie naboru drogą mailową lub telefonicznie;
- informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej Starostwa Powiatowego w Lublinie;
- warunkiem zatrudnienia kandydata będzie przedstawienie informacji o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie z Krajowego Rejestru Karnego;
- dokumenty aplikacyjne po zakończonym naborze będzie można odebrać w Wydziale Zarządzania Zasobami Ludzkimi (pok. 208) w ciągu 10 dni po upływie 3-ch miesięcy od dnia ukazania się informacji o wynikach naboru;
- w przypadku nieodebrania dokumentów w/w terminie zostaną komisyjnie zniszczone;
- dodatkowe informacje pod nr tel. (81) 52 - 86 – 624 lub 760.
Dodano do BIP dnia 16-03-2023 14:45:01