Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Lublinie

Logo - Starostwo Powiatowe w Lublinie

Informacje o osobie

powrót

Szczegółowe dane osoby

Imię i nazwisko
Lidia Baran-Ćwirta
Telefon
81 528-66-19
Stanowiska
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Godziny przyjęć:
  • Rzecznik przyjmuje osobiście w poniedziałki od 8.00 do 10.30 w pokoju 101 (I piętro).
  • Pisemne wnioski/podania kierowane do Powiatowego Rzecznika Konsumentów można składać codziennie w Punkcie Obsługi Klienta w godzinach pracy Starostwa.
Obowiązki:
Zadania rzecznika:
  • zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
  • składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
  • występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
  • współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
  • wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych.

Forma załatwienia sprawy:

Pomoc prawna z zakresu prawa konsumenckiego udzielana jest w formie ustnej lub pisemnej:

  • pomoc udzielana ustnie przebiega w formie rozmowy Rzecznika  z konsumentem. Jeśli, Rzecznik uzna, że sprawa jest na tyle poważna, że nie da się jej rozwiązać od razu, wówczas spisywany jest formularz konsumencki i konsument składa wszelkie, istotne dla sprawy dokumenty.
  • pomoc udzielana w formie pisemnej następuje wówczas, gdy do Rzecznika skierowane jest pismo z prośbą o pomoc od konsumenta lub też gdy został spisany formularz konsumencki. Pomoc taka, w razie możliwości, udzielana jest bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu jednego miesiąca. 

 Rzecznicy przypisani są wg właściwości miejscowej zamieszkania konsumenta.

Email